dinsdag 10 juli 2012

Eerste bikini.



Vandaag heb ik mijn eerste bikini afgekregen. Ik durfde er eerst niet aan te beginnen omdat ik nog nooit met bloot-elastiek heb gewerkt. Achteraf gezien viel het wel mee.
Er zijn wel wat puntjes voor verbetering. Ik heb bijvoorbeeld de schouderband  twee maal de breedte van het elastiek gemaakt waardoor ik bredere schuifjes en ringetjes heb moeten halen. Ook heb ik de elastiek aan de goede kant met de gestikte zigzag door gestikt omdat wanneer ik het met de tweeling naald door stikte de draad knapte.
In september ga ik tijdens les een badpak maken. Misschien kom ik er dan achter wat ik anders had moeten doen. 





Al enige tijd geleden heb ik een boxer voor mijn man gemaakt. Hiervoor heb ik een oude uit elkaar geknipt. Ook na een wasbeurt zat hij nog lekker alhoewel hij een beetje strakker had mogen zijn. Bij de volgende knip ik geen naden aan.


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke bikini is dit geworden. Mooi zo met de bruine accenten.
    Je ziet wel vaker bij badkleding dat ze een stikkende zigzag gebruiken. Persoonlijk vind ik dat ook niet storen.

    De boxer is ook leuk geworden.

    Ik heb een hele tijd geleden ook een goed passende slip uit elkaar gehaald en dat is nog steeds mijn favoriete patroon.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht van een bikini!! Een heel mooi stofje heb je gebruikt.
    Ik stik ook altijd de bandjes gewoon door met een zigzag.
    En de beste manier om een herenboxer te maken is idd nog steeds een oude uit elkaar halen en dan namaken..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je,ik zal mijn bikini vaak dragen op vakantie. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van het uit elkaar halen van bestaande kledingstukken voor een patroon, deze is vaak toch een beetje uitgelubberd of scheef getrokken. Maar ik heb nu wel een uitgangspunt, ik ga proberen er een te tekenen volgens rundshau.

      Verwijderen