zondag 24 november 2013

Corset-cursus deel drie.


Op de tweede dag van de cursus hebben we het corset-paslijfje gepast. Eventuele aanpassingen zijn op papier aan gegeven, hierbij kwam ik erachter dat ik op borsthoogte te veel ruimte had weg gehaald.

Na de aanpassingen op papier heb ik alle delen van mijn gekozen stof geknipt. Ik had nog een zijde liggen, waarvan ik dacht dat ik hem al gewassen had. Het was een mooie gele met een oranje gloed er over heen. Aangezien ik twijfelde heb ik hem nog maar een keer gewassen, de stof kwam oranje uit de wasmachine.

Thuis heb ik het corset in elkaar genaaid.
Ik tel de dagen af naar de volgende les op donderdag 28 November.



In de zomervakantie hen ik een eerder gebreid vest uitgehaald.Van de ene draad heb een in het rond gebreid vest gebreid.

Van de andere (hele dunne) draad
heb ik een shawl gebreid. Het patroon komt van ravelry, een site vol haak- en breipatronen. Helaas ben ik de naam van het patroon kwijt geraakt.

Ik heb de shawl al gewassen en opgespannen en alleen nog het begin en einddraadje moet nog weg gewerkt worden. Hij past perfekt bij mijn corset.
Als het corset af is hoef ik er alleen nog een mooie rok bij te maken en ben ik klaar voor de feestdagen.


1 opmerking: