maandag 23 januari 2017

Terug.

Het is erg lang geleden dat ik heb geblogd.
Er is dan ook veel gebeurt.

In de zomer van 2015 hebben we ons huis te koop gezet. Het huis moet er dan keurig uitzien waardoor het naaien al op een laag pitje kwam te staan.
nieuw raam op mijn kamertje, brrrr



Februari 2016 hebben we de sleutel gekregen van ons nieuw huis.
Hier hebben we erg veel aan gesloopt en verbouwt, en de stoflaag was dan ook behoorlijk.







Ruim een half jaar hebben mijn naaimachines verpakt op zolder gestaan. Maar na veel bloed zweet en TRANEN (miste het naaien erg) is ons huis bewoonbaar en mijn naaiplekje klaar.
Voorlopig stoppen we even met klussen.

Tijdens het klussen mijn kamertje al een beetje ingericht.




Ik ben tussendoor begonnen met wat kleine naaiprojecten omdat mijn kamertje toch noch regelmatig onder het stof kwam.

Drie lingeriesetjes heb ik al gemaakt.


De eerste heel basic zonder kant, dus niet veel om over na te denken.

Cups met padding.

Twee dezelfde slips.


voorkant slip 1


Bij de tweede heb al wat meer tijd genomen.
Middenvoor is verhoogd en de padding cups zijn maar half en zitten niet aan het kant vast.
achterkant slip 1                                                             
                                                                          slip 2





Het derde setje heb ik gemaakt om wat kleur in mijn lingeriela te krijgen.

Eerst heb ik de padding cups gemaakt en bekleedt met lycra. Hierdoor zit het kant bij de decolleté-rand niet vast.
voorkant slip 1

Het rugpand is van twee lagen lycra omdat deze niet zo heel stevig is.



Na het maken van de cups heeft het setje even opzij gelegen. Ik had nog geen idee voor het verwerken van het kant in de slips.

achterkant slip 1
voorkant slip 2

achterkant slip 2





Uiteindelijk ben ik erg tevreden hoe het eruit ziet. De setjes zitten ook weer heerlijk.

Het materiaal komt weer van kantje boord uit Amsterdam behalve de beugels. Die komen van Bella Hendriks.
Het patroon heb ik zelf getekend.

4 opmerkingen:

  1. Wauw, dat zijn echt mooie setjes die je gemaakt hebt. Toch knap dat je het zo tussendoor allemaal hebt kunnen doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je een nieuw naaistekkie hebt. Begonnen met mooie setjes te naaien! Op naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lekker om je eigen stekkie weer te hebben en moet je zien wat voor moois er al weer uitgekomen is! Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn mooie setjes en en dat zo ff tussendoor gemaakt.
    Op de foto's te zien is er heel wat werk verzet op je naaikamer.
    Het zier er mooi uit ga je vast nog de nodige uurtjes doorbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen