dinsdag 6 januari 2015

Flora shawl.

Mijn allereerste breiwerk in fair isle techniek.
Dit is een ontwerpen van Christel Seyfarth.
Ik was opslag verliefd toen ik dit pakket zag. Zowel het motief als de kleur vond ik prachtig. Ik schrok wel een beetje van de prijs.

Ik ben er ongeveer anderhalf jaar mee bezig geweest. Niet continu hoor, heb ondertussen ook wat andere dingen gebreid.
Afgelopen lente had ik een kwart van het derde vogeltje af. Toen besloot ik dat ik het voor de kerst af wilde hebben. Vanaf dat moment probeerde ik iedere dag een naald te breien.

Eind van de zomer hoefde ik alleen de rand aan de schuine zijde nog maar. Het ophalen van de steken was een vervelend karweitje, maar het breien was daarna zo gedaan.

achterzijde
Op kerstochtend heb ik eindelijk de rand (die dubbel gebreid is) vastgenaaid.

Afmetingen; breedte: 2,50m
                    hoogte: 1,05m
Gebreid met naald 3,5


1 opmerking:

  1. Leuke blogje! ik zag u via andere haaksters, mooi om hier te lezen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen